lördag 10 november 2012

Avundsjuka!

Det öppnas upp för vintersäsong i norr
Medan regnet öser ner i väst
Där löv ligger klistrade på marken i väntan på snö
Känns luften mer som om det vore tö
Ett vinterlandskap i fjärran ligger å ruvar

Bistra vindar utav salt
Ger torr hud och lockigt hår
Men ingen snö syns till
Ingen doft av kallare väder
Ingen nordanvind som smeker

Här är det ganska tråkigt emellanåt
Kanske svårt att förstå
Höstregn och blöta fötter
Smyga runt på tå
Snart, snart
Breder mitt vinterlandskap ut sig
Och frusen nederbörd skall åter smeka min hösttärda hud

Ge mig minusgrader och oändligt med puder
och barn på julafton ses som olyckliga varelser
Där min tomte är Kung Bore
och isprinsessan min bästa vän
När andra sitter inne framför brasan
står jag ute med ansiktet vänt mot vindarna från norr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar