tisdag 13 november 2012

För att jag kan, vill och måste!

Ett tryck inom mig
Bankande i bröst och skalle
Överdosering av känslor
Skriken, rösterna
Tankar som inte kan formas till ord

Här ett försök
Ett fatalt misslyckande
Men ibland är ord så vackra
Även om de beskriver fel sak
För skönheten sitter inte i betraktarens öga
Skönheten kommer från insidan

Trots att böcker inte skrivs över en natt
kan de läsas på några timmar
Där väl valda ord bygger väl menade meningar
Som kan smeka eller slå
orsaka smärta likväl som glädje

Euforiska syner om utopiska världar
I tidevarv skapade av skenande fantasi
Men gråa moln kastar frätande droppar över min kropp
I verklighetens kretslopp

Fast även om det regnar i dag
så skiner kanske solen i morgon
Då blir ja kanske inte av med alla instängda tankar
men förhoppningsvis har ja lärt mig att sortera
kanske lägga bort eller i alla fall bearbeta

Inte låta de tynga ner
inte låta de ta över
Kanske kan jag skapa något
förändra

Eller bara tungt se på för att stänga ögonen
Hoppas på en förbättring
Fast riktigt så enkelt är det inte

Det vet jag egentligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar