söndag 22 november 2015

När hjärna och hjärta pratar med varandra

Förvirrad
Glad
Kärlek
Nytt
Galen

En stormvind i novembernatten
Inte isande kall påträngande och irriterande
Utan varmt behaglig mysig och ytterst Välkommen

Ögon svarta som den djupaste fjälltjärn
Där fjällöringars lekfullhet sätter varenda en av mina känslor i total obalans

Då stadens gator plötsligt blev så mycket vackrare
Å där allt som tidigare föll sig så irriterande  nu bara ignoreras

Drunknar jag i dina magiska blickar
Insvept i din famn
Smaken av sötma och ett hjärta inbäddat
En hjärna som inte får vettigt grepp om situationen

Men en hjärna som pratar med ett hjärta

Så ta mitt hjärta
Jag lånar dig mina slag
Spara dem så att de aldrig tar slut
När jag somnar mot ditt bröst
Låt mig trycka på stopp knappen
Jag har nåt min slutstation
Jag behöver inte åka längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar